HÅLLBARHET

Mall of scandinavia

Mall of Scandinavia har uppförts i linje med den högsta miljö- och hållbarhetsstandarden och är det första köpcentrumet i Sverige som certifierats enligt BREEAM* med betyget ”Excellent” under designfasen. Mall of Scandinavia är ett av ytterst få köpcentrum i Europa som tilldelats ett så högt betyg. Mall of Scandinavia lyckades också behålla det höga betyget, ”double excellent” när anläggningen var i full drift och på nytt prövades.

Vi vill skapa fler arbetstillfällen i samhället
Unibail-Rodamco, ägare av Mall of Scandinavia, har startat ett initiativ som ämnar att ge de rätta verktygen åt framförallt unga arbetssökande och att matcha ihop rätt kandidat med med arbetsgivare. Läs mer här >>

Samarbete med Friends
Mall of Scandinavias samarbete med Friends grundar sig i vår gemensamma tro på vad ett möte mellan människor kan göra. Ett första inledande möte betyder förväntan och förhoppningen om en ny bekantskap för många människor. Ett HEJ är en inledande hälsningsfras, men också en symbol för mycket mer, som att se en annan människa. Hej är ett litet ord som kan göra stor skillnad. Mall of Scandinavia vill skapa nya och unika mötestillfällen mellan människor.

Vår ambition om att skapa en mötesplats för människor att umgås på går väl i linje med Friends ambition om att uppmärksamma alla människor. Mall of Scandinavia har ett brett butiks – och nöjesutbud som tilltalar alla olika typer av människor. Som besökare i Mall of Scandinavia kan du äta en god middag, gå på bio, besöka någon av våra 224 butiker eller ta en fika med en vän.

Vi är en mötesplats och en arena för så många människor dagligen och för oss är det viktigt att alla känner sig välkomna och blir bemötta med en hög servicenivå oavsett vem du är. Tillsammans med stiftelsen Friends ser Mall of Scandinavia fram emot att fortsätta skapa unika och oväntade möten mellan människor – där ett första HEJ är en förutsättning och en början på en god relation!

Biodling på taket
Sedan våren 2016 finns det en biodling med 250 000 bin uppe på Mall of Scandinavias tak. Bin bidrar till den biologiska mångfalden, och detta initiativ är en del av Mall of Scandinavias hållbarhetsarbete.

Mall of Scandinavia stödjer Karma
Mall of Scandinavia stödjer Karmas arbete i att minska matsvinn. Karma hjälper restauranger och kaféer att minska matsvinnet, öka intäkter och nå nya kunder genom att sälja bra mat som riskerar att slängas. Det är en win-win, läs mer om Karma genom att ladda ned appen i Google Play eller App Store.

*Building Research Establishment Environmental Assessment Method, världens mest använda certifieringssystem för byggnader.

TILL TOPPEN AV SIDAN